Müzik Eşliğinde Eğlenceli Bir Oyun

Bu yazıda öğrencilerinizin/kursiyerleriniz çok seveceği ve eğleneceği bir etkinlik/oyun paylaşacağım. Bu etkinliğe bir isim koyamadım, öneriniz varsa lütfen benimle paylaşın. Yazının başlığını buna göre değiştirebilirim. :)

Etkinlik/oyun için neler gerekli?

Bu etkinliği yapabilmeniz için geniş bir alana ihtiyaç duyuyoruz. İkincisi ise yüksek ses çıkarabilecek bir müzik kaynağı.

Uygulama:

Etkinliğimiz için 40 dk süre yeterli olacaktır. Etkinliğimiz 10-20 kişilik gruplar için idealdir. Tabi bu sayı ekibinize ve kullanım şeklinize göre değişkenlik gösterebilir.

Öncelikle güvenli geniş bir alan oluşturuyoruz. Müzik sisteminizi (ben telefon kullandım.) tüm alanda duyulacak şekilde konumlandırın.

Öğrencilerinize/kursiyerlerinize onların yapabilecekleri (fiziksel olarak onları zorlamayacak) sabit bedensel hareketler gösterin. Bu hareketler tamamen sizin hayal gücünüze kalmış. Onlardan öneride alabilirsiniz. Gösterdiğiniz her bir hareketi belirtmek için o harekete ya da forma bir numara verin. Örneğin ben 4 adet hareket gösterdim ve 1,2,3,4 şeklinde hareketleri isimlendirdim/kodladım. Bu arada seçeceğiniz hareketler birbirine benzemesin.

Daha sonra bu seçtiğiniz hareketleri bir kaç defa numaraları karışık şekilde söyleyerek yaptırtıp, öğrencilerin hareketleri öğrenmesini sağlayın.

Böylece hazırlık aşamasını bitirmiş olduk. Şimdi etkinliği uygulamaya başlıyoruz.







Hareketli bir müzik seçip, öğrencilerin bu geniş alanda müzik eşliğinde dans etmelerini sağlayın. Onlar dans ederken siz seçtiğiniz hareketlerin numaralarını rastgele yüksek sesle söyleyerek onların o hareketi yapıp yapmadıklarını gözlemleyiniz. Yanlış yapan ya da zamanında yapamayan kişileri eleyerek etkinliği aynı zamanda bir yarışma haline getirebilirsiniz.

iyi eğlenceler dilerim.

Yorumlar

Yorum Gönder